Tempini – povestea unui brand de succes

În luna iulie, Tempini, unul dintre cele mai cunoscute branduri din domeniul designului ambiental şi arhitecturii, celebrează 96 de ani de activitate. Cu această ocazie timişorenii care vor păşi pragul showroom-ului de pe Calea Aradului 115, în luna iulie, vor avea parte de preţuri excepţionale. În data de 21 iulie, de la ora 9.00 până la ora 00.00, la showroom-ul Tempini se vor putea bucura de o avalanşă de surprize  atât comerciale, cât şi sportive, artistice şi culinare pentru copii şi pentru adulţi.

familia-tempini

(Familia Tempini)

Povestea afacerii de familie Tempini începe în anul 1921, în Nordul Italiei, fiind printre primele business-uri de comercializare ale plăcilor ceramice. Iniţiatorii acestuia îşi amintesc din poveştile părinţilor despre modul de realizare artizanal al plăcilor ceramice. La vremea aceea, ceramica era coaptă la soare şi pictată manual cu vopsele naturale. Livrarea pachetelor cu plăci ceramice se făcea în coşul de nuiele al bicicletei, iar cantitatea maximă transportată era de aproximativ 1 metru pătrat. Mai târziu, în anii 1965, pe vremea când actualii investitori ai business-ului Tempini descopereau tainele acestui sector, au apărut primele plăci ceramice realizate industrial, existând doar o singură dimensiune şi patru culori.

placi-ceramice-artizanale

(plăci ceramice Nicolo Giuliano, lucrate manual)

Afacerea Tempini îşi are rădăcinile în Brescia şi a fost dezvoltată ca brand de Angelo şi Enrico Tempini – cei doi fraţi care mai târziu au preluat mica afacere de familie şi au dezvoltat-o într-un business internaţional. Un început deloc uşor. Totuşi, viziunea fraţilor Tempini, combinată cu educaţia primită în domeniul arhitecturii, alături de factorii sociali, politici şi economici ai zonei, au însemnat o formulă de succes în domeniul în care a fost întreprinsă afacerea. Mai târziu, a urmat o serie de colaborări  pe proiecte de talie internaţională precum Bosco Verticale, ansamblul City Life din Milano, sau colaborări cu lumea modei, precum  cunoscuta Casă de modă Burberry.

În anul 2009, fraţii Tempini, deschid un punct de lucru în România, hotărând ca sediul central pentru România să fie la Timişoara. La scurt timp după venirea în România, a fost creat unul dintre cele mai mari showroom-uri din Europa de Est.

Cinci ani a durat până când Tempini a pus Timişoara pe harta europeană a designului ambiental. Asta pentru că expertiza, know-how-ul din sectorul designului, alături de cele mai noi inovaţii din acest domeniu, au oferit tuturor designerilor posibilitatea să îşi exprime liber, creativitatea.

În fiecare an în showroom sunt aduse colecţii de ceramică semnate de designeri de produs. Fie că vorbim de ceramică, piese artizanale, plăci din lavă vulcanică, sau de parchet cu inserţii artistice, showroom-ul din Calea Aradului reprezintă atât un spaţiu de documentaţie şi inspiraţie artistică pentru toţi cei care ajung aici, cât şi un spaţiu din care clienţii pleacă cu cele mai inovatoare produse pentru amenajarea propriei locuinţe.

Aceasta este o formă elegantă  şi estetică de afacere de succes, al cărui start a fost dat în urmă cu 96 de ani. De la un mic business de familie, început cu  bicicletele – ca mijloc logistic, la brandul Tempini care s-a impus în Europa ca lider ce îşi consolidează de la an la an afacerea pe stâlpi de susţinere ce caracterizează brandurile vechi, rămase sub controlul familiilor care le-a fondat – ETICA ŞI CULTURA.

familia-tempini-alaturi-de-colaboratori

(Familia Tempini alături de colaboratori)

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *